Mandala Jógastúdiók - Órarend

 


ÓRAREND

   
  ÁRAINK - Az első alkalom ingyenes, bejelentkezés nem szükséges!
  1 alkalom: 1600 Ft
5 alkalmas bérlet 7700 Ft
10 alkalmas bérlet: 15 000 Ft
4 hetes bérlet: 17 000 Ft
  10% kedvezmény: diákok, nyugdíjasok, gyesen lévők
   
  A stúdióban csak készpénzes fizetésre van lehetőség.

November 16-án a Hatha jóga elmarad!

Vasárnapi 17:00 Gerincjóga

november 17 - Anita
november 24 - Kata
december 1 - Anita
december 8 - Kata
december 15 - Anita
december 22 - Kata
december 29 - Anita
  ÓRATÍPUSOK: l g - Gerincjóga® l h - hatha jóga l s - Stresszoldó l f - Flow
- kezdő - kezdő - erősebb óratípus, kezdőknek is
   
     

 

MANDALA JÓGA SZEGED Petőfi Sándor sugárút 41/b



Gerincjóga®

A Gerincjóga® modern mozgásrendszer, olyan csoportos mozgásterápia, melynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. 

A modern ember olyan életmódból fakadó mozgásszervi problémákkal küzd, amelyeket csak célzott, tudatos mozgással lehet kezelni. Ahhoz, hogy a Hatha jóga erős energetikai gyakorlatait képes legyen kivitelezni, amelyek kihívást jelentenek még az egészséges testtel rendelkezô gyakorlók számára is, szükség van egy megfelelô felkészítésre, egy preventív jellegû, biztonságos és hatékony mozgásterápiára. A Gerincjóga® felvállaltan leszűkíti a Hatha Jógát egy könnyen, biztonságosan gyakorolható eszköztárra azzal a céllal, hogy befogadhatóvá tegye azok számára is, akik még nem rendelkeznek megfelelô fizikummal.


A Gerincjóga® célja a fizikai test egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával: a helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának alapfeltétele, de a megfelelő légzés elsajátításának is. A helyes légzés kiemelt szerepet kap a jógában, mivel azonnali, közvetlen hatással van úgy a hormonrendszerre és az emésztésre, mint az energiatestre. A harmadik fő terület a relaxációra való képesség javítása.
A Gerincjóga® élettani hatásai:
  • erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot
  • javítja a tartást
  • oldja a stresszt
  • javítja az emésztést
  • növeli a fizikai és pszichikai teherbírást
  • javítja az általános közérzetet
  • vitalizál
A modern ember figyelme a fizikai síkra irányul, ezért a jóga is itt kezdi a gyakorlást. Első lépésként az extrovertált, felgyorsult világból érkező ember figyelmét saját testére irányítja. Az elmélyült önvizsgálat számos jótékony hatással bír: lassul a légzés, az idegrendszer megnyugszik, a vérnyomás csökken, oldódnak a feszültségek és elindul a testtudat eddig nem tapasztalt intenzitású fejlődése.

Hatha jóga

 

jóga szó jelentése: egyesülés, egység. Sokan igázásnak fordítják, a jógában elengedhetetlennek tűnő tudatos erőfeszítésre, gyakorlásra utalva, azonban ez a nézet a gyakorlás finomabb szintjein már nem állja meg a helyét, hiszen éppen annak felismerése a cél, hogy az én, amely az erőfeszítést végezhetné csupán illúzió, nem bír önálló létezéssel.

Hatha jóga:
A „ha“, azaz nap és a „tha“, azaz hold szavak egymásutánisága az ellentéteken való felülemelkedést, az egység elérését jelenti.
A testi gyakorlás nagyobb súlyt kap ebben az irányzatban, mivel a fizikai gyakorlatokon keresztül igyekszik befolyásolni a mentális történéseket. A Hatha Jóga empírikus (tapasztalati) út, komplex mozgás- és filozófiai rendszer.
Elsôsorban az ászanák (testhelyzetek), pránájáma technikák(légzôgyakorlatok) és kriják (tisztító gyakorlatok) alkalmazásával segít a finomenergetikai test fejlesztésében, amivel a mentális mûködés kiegyensúlyozását éri el. Erre az alapra épülhet a tudat alapvetô folyamatainak megértését célzó Rádzsa Jóga.
 A hatha jóga eszközei, amelyek a „Jóga 10 köre” néven ismertek, a következők:
    1. testgyakorlatok (ászanák) – a testi egészség és energetikai edzettség mellett az akaraterő és az önbizalom fejlesztésére szolgálnak
    2. légzőgyakorlatok (pranajama) – a légzés tudatosításával és irányításával igyekeznek befolyásolni az energetikai történéseket a testben
    3. tisztítógyakorlatok – a fizikai és energetikai testet, illetve az érzékszerveket hivatottak megtisztítani
    4. koncentráció (dháraná) – az elme rögzítésével pihenteti és edzi az idegrendszert, illetve segít a az elme mûködésének megértésében
    5. relaxáció (pratjahára) – éber, de passzív tudatállapotot hoz létre, amelyben optimálisan mûködnek a regenerációs folyamatok
    6. meditáció (dhjána) – az “én” koncepcióján való felülemelkedést szolgálja
    7. mantrák, azaz szó szerint varázsigék, – az anyag rezgését hivatottak befolyásolni, illetve monoton, recsitatív ismétlésük tisztítja az elmét
    8. mudrák, amelyek szimbolikus test- és kéztartások
    9. kriják és bandhák, amelyek energetikai és tisztítógyakorlatok
    10. filozófia, amely az eszmei háttéret nyújtja a gyakorláshoz

Stresszoldó jóga

 

A feszültségek kezelése egyszerű jógagyakorlatokkal.

A  stresszről

Pszichológiai értelemben a stressz olyan tényezőt jelöl, mely a pszichikai vagy fizikai jóllétet veszélyeztető eseménnyel szembesíti az egyént; ezen eseményeket összefoglalóan stresszoroknak hívjuk; az erre adott válaszok együttes neve pedig a stresszreakció. Valójában ez a reakció egyfajta automatizmus, a szervezet beépített működési módja, melynek 3 jól elkülöníthető szakasza van, ezek:

1. Vészreakció
2. Ellenállás fázisa
3. Kimerülés állapota

Életünk során számos olyan élethelyzet adódik, ami ugyan stresszkeltő, de egyben kihívást is tartogat magában, ilyen értelemben pedig nélkülözhetetlen a fejlődéshez, ugyanis ha folyamatosan képesek vagyunk megbirkózni a nehézségekkel, az a személyiség épülését szolgálja. Nyilvánvaló, hogy a stressz akkor válik kórossá, krónikussá, ha nem vagyunk képesek megbirkózni az újszerű, veszélyeztető helyzettel. A krónikus stressz, a kimerülés fázisa egyértelműen károsító hatású.


A légzés szerepét nem lehet elégszer hangsúlyoznia téma kapcsán. Légzésünk abban a vonatkozásban rendkívülinek tekinthető, hogy egyrészt része az autonóm idegrendszernek, másrészről azonban akaratlagosan is szabályozható. Belégzés alatt szimpatikus, kilégzés alatt paraszimpatikus központi idegrendszeri aktivitás fokozódás mutatható ki. A központi idegrendszeri szabályozást dinamikus egység jellemzi, az agy formáció reticuláris részében ugyanaz a neuron hálózat szabályozza a légzési és anyagcsere – izom működést szabályozó neuronokat.

Mit jelent ez? Egyszerűen lefordítva azt, hogy belégzés alatt az extenzor (feszítő) izmok tónusa fokozódik. Minden olyan beavatkozás, amely paraszimpatikus irányba hangolja át a szabályozást, védi a szívet és egyben szorongáscsökkentő hatású. Igen sok tanulmány írja le a lassú, elnyújtott kilégzésű légzés szorongáscsökkentő, paraszimpatikus irányba áthangoló hatását.

A Stresszoldó jóga célja a modern, nagyvárosi életmódból fakadó káros feszültségek oldása. Olyan egyszerű, mégis rendkívül hatékony eszközöket mutatunk be, amelyek segítik a mindennapokban való örömteli életet, növelik a munkabíró képességet és megelőzik a stresszes életvitelből fakadó betegségek kialakulását.

A Stresszoldó jóga hatásai:

    • Stressz, szorongás, feszültség csökkenése
    • Életszemlélet változása
    • Önismeret mélyülése
    • Türelem fokozódása
    • Mély pszichológiai pihenés
    • Tanulási folyamatok elősegítése
    • Két agyfélteke összehangolása
    • Testi-lelki megújulás


Kismama jóga - Hangolódj a babádra!

 

Kismamajógát a várandósság 4. hónapjától ajánlott gyakorolni. Legfőbb célja, hogy segítse az anyát ráhangolódni a kisbabája fejlődésére, saját testi-lelki változásai tudatos megélésére.

Kismamaként az egyik leghatékonyabb módja a kisbaba fejlődésének segítése, hogy egy harmonikus életteret teremtünk számára testi – lelki értelemben egyaránt. A jóga gyakorlásával a figyelmet a belső folyamatokra irányítjuk, ezáltal tudatosulnak a kisbabával kapcsolatotos érzeteink: saját testünk babánk növekedését kísérő változásait elkezdjük érteni, pontosabb és magabiztosabb képpel rendelkezünk bennünk növekvő kisgyermekünkről, úgy mint a legprofeszionálisabb ultrahang.

 A jóga gyakorlásával a várandósság esetleges kellemetlen testi tünetei teljesen megszüntethetőek. A folyamatos gyakorlás biztosítja a jó közérzetet, hiszen bármely felmerülő nehézségnél segít a mihamarabbi tudatosításában, ezáltal gyors megoldást is kínál.

A szülés, vajúdás során is a legnagyobb segítőnk, ha a figyelmünket befelé tudjuk irányítani, jelen tudunk lenni belső történéseinkben. Bár az ismeretlenbe megyünk a szülés áramlásában, de ez az ismeretlen a megnövekedett tudatosságunk észlelésében már nem félelmetes, fájdalmas és aggasztó, hanem felemelő és katartikus. Kompetens vagyok a bennem zajló folyamatokban: kompetens vagyok gyermekem világraszületésében, ezzel a születő gyermeket is biztosítom az ő kompetenciájáról.

Mikor érdemes elkezdeni a kismama jógát?

Kismamajógát a várandósság 4. hónapjától ajánlott gyakorolni, de sosem késő elkezdeni. Mindenki a saját ritmusában haladhat, maximálisan figyelembe véve adottságait. Gyakran az utolsó hónapokban elkezdett gyakorlás is nagyon nagy segítséget nyújt a várandósságban és a szülésben is.

 A foglalkozások felépítése:
    1. Minden foglalkozás beszélgetéssel indul, amikor a kismamák mesélnek aktuális fizikai – lelki állapotukról, így az oktató feltérképezi, hogy kinek milyen gyakorlásra van éppen szüksége.
    2. A gyakorlás néhány perces elcsendesedéssel, megérkezéssel, a babára történő ráhangolódással folytatódik.
    3. Szisztematikus átmozgatással, majd intenzívebb erősítő és/vagy nyújtó gyakorlatokkal javítjuk a kismama és a baba fiziológiai állapotát, az izmok tónusát, a keringést. Fokozott figyelmet fordítunk a csípő körüli izmok lezítására, nyújtására.
    4. A gátizmokat erősítő gyakorlatokkal készítjük fel a magzat növekedése miatti egyre nagyobb terhelésre ill. a szülés közbeni intenzív igénybevételre.
    5. A légzőgyakorlatok segítik a keringést, a belső szervek vérellátását, hatékony működését, jó hatással vannak az idegrendszerre és még a babát is átmaszírozzák.
    6. Kényelmes relaxációval záródik a foglalkozás.

Flow jóga

A Flow jóga ötvözi a tánc szabadságát a jóga tökéletességével. Tapasztald meg a jógának ezt a dinamikus, kreatív formáját! 

A Flow jóga egy dinamikus, a nyugodt légzés ritmusára épülő óra. Az óra alapját a napüdvözlet nevű gyakorlatsor képezi, ez az átkötés az óra egyes elemei és gyakran az egyes ászanák között is.


A foglalkozás célja a légzés és mozgás összehangolása, és ezáltal egy befelé figyelő, meditatív tudatállapot megteremtése. Helyes légzéssel, a bandhák (belső zárak) alkalmazásával és az ászanák pontos kivitelezésével a gyakorlás könnyed, légies és folyamatos marad. Az a jó a gyakorlás, ha óra után nem fáradtságot, hanem egyfajta feltöltődést érzel. A lehető legkevesebb erőfeszítéssel hozd létre az ászanákat, erőlködés helyett inkább engedd, hogy vigyen a légzés.

Ajánljuk mindenkinek, aki szereti a jóga dinamikusabb fajtáit! Az órára jöhetnek kezdők és haladók - szinte minden gyakorlathoz variációkat, így a résztvevők a saját aktuális állapotuknak megfelelően tudják követni az órát.

Erősebb óratípus, kezdő és haladó gyakorlóknak egyaránt látogatható

 



 

 

A jobb felhasználói élmény érdekében a weboldalon cookie-kat használunk. További információt az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz.

Az Uniós törvények értelmében felhívjuk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kis méretű, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye a böngészést és teljesen anonim statisztikák vezetésével jobb felhasználói élmény nyújtására adjon lehetőséget. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha a "Megértettem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.